Rok 2018/2019
Programy
Zewnętrzne
Ogólnopolskie
- Rządowy program Aktywna tablica (koordynator mgr D. Garncarczyk)
- Rządowy program pilotażowy Programowanie w szkołach (mgr M. Błotko, mgr K. Siwczyk, dr . Płotkowski)
- Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa (mgr A. Kubis-Szlachta)
- Międzynarodowy proogram "Golden Five" (kl. 4)
- Program wsparcia z UE dla szkół: mleko oraz owoce i warzywa w szkołach; komponenty mleczne i owocowo-warzywne
- Program Insta.Ling dla szkół
- Szkoła Demokracji - Samorząd Uczniowski (mgr D. Garncarczyk)
- "Śniadanie daje moc" (kl. 1-3) (mgr Z. Nowak)
- "Żyj smacznie i zdrowo" (mgr Z. Nowak)
- "Mam kota na punkcie mleka" (kl. 1-2 SP)
- "Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu"
- "5 porcji warzyw i owoców"
- "Zdrowie na talerzu"
- "Od uprawy do potrawy"
- Program edukacji stomatologicznej Instytutu Blend-a-med. Oral-b Niesamowity świat higieny jamy ustnej
- Akademia dojrzewania LAKTACYD 5-7
- Niesamowity świat higieny
- Międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego "Przyjaciele Zippiego" (kl. 1b) (mgr J. Knapik)
- "MegaMisja"
- "Szkoła Bezpiecznego Internetu" (mgr K. Sordyl, mgr B. Ogórek, mgr K. Labus)
- "Akademia Bezpiecznego Puchatka"
- "Szkoła Promująca Zdrowie" (zob. zakładkę "SPZ")
- "Cyfrowa szkoła" MEN (zob. poniżej)
- Projekt i budowa innowacyjnych bolidów z napędem elektrycznym w ramach programu Erasmus+ we współpracy z Politechniką Śląską (mgr S. Jakubowska, mgr M. Błotko)
- Program ekologiczny Słoneczne Szkoły dla lepszego miasta (mgr E. Grabizna-Kusz, mgr R. Rygielska)
- Program Edukacyjny SKO prowadzony przez PKO BP patronat Mądre pomaganie, czyli o gospodarowaniu własnymi zasobami (mgr G. Wysocka, mgr K. Siwczyk, mgr E. Kaczoch)
- Caritas Skrzydła (mgr B. Pastwa).
Miejskie
- Miejski Program Profilaktyczny "Bezpieczne Dziecko – przyjaciel Sznupka" (koordynator mgr E. Podemska-Pniok)
- Miejski Program Profilaktyczny "Bezpieczny Gimnazjalista (Nastolatek)" (mgr B. Pastwa)
- Miejski program Katowice Miastem Fachowców (mgr Ewa Podemska-Pniok)
- Miejski program informacyjno-edukacyjny Profilaktyczny Głos Drogowy
- Miejski Program Profilaktyczny "Kibicuję Fair Play" (kl. 6, 7) (mgr A. Zaczyk)
- Miejski Program Profilaktyczny "Miejska dżungla" (kl. 6,7,8) (mgr P. Chmielowiec)
- Miejski Program Profilaktyczny Profilaktyka Rówieśnicza (szkoła otrzymała certyfikat i statuetkę)
- Miejski Program Przeciwdziałania Próchnicy (kl. 2, 5) (mgr A. Baczyńska)
- Miejski Program Profilaktyczny badania prawidłowego rozwoju (kl. 3)
- Miejski Program szczepień przeciwko wirusowi HPV (mgr A. Baczyńska)
- Miejski program profilaktyczno-edukacyjny Florek w małej strażnicy (kl. 2) (mgr D. Michalewicz)
- Środowiskowy Program Profilaktyczny "Dzieci Tysiąclecia - Integracja" (zob. zakładkę "ŚPP") (mgr A. Baczyńska)
- "Błyskotliwy pierwszak" (kl. 1)
- "Bezpieczna dorga do szkoły"; "Bezpieczne ferie"
- Program aktywnej edukacji ekologicznej dla dzieci klas I uczących się w szkołach na terenie województwa śląskiego Pafnuki uczą jak oszczędzać energię (mgr A. Kubis-Szlachta, mgr A. Warwas)
Wewnętrzne
- Szkolny Program Przeciwdziałania Agresji dla oddziałów 1-8 (mgr M. Bernad, mgr E. Podemska-Pniok, mgr A. Neffe)
- Szkolny Program Przeciwdziałania Agresji dla oddziałów integracyjnych SP (mgr M. Bernad, mgr E. Podemska-Pniok, mgr A. Neffe)
- Program na rzecz integracji "Razem w szkole" (oddziały integracyjne) (mgr M. Bernad, mgr E. Podemska-Pniok. mgr A. Neffe)
- Program psychoedukacyjny "Młodzi samorządni" (kl. 4-8)
- Środowiskowy Program Profilaktyczny "Dzieci Tysiąclecia – Integracja" (mgr A. Baczyńska) (zob. zakładkę "ŚPP")
- Program współpracy ze środowiskiem
Własne
- Program z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów kl. 7 i 8 Ścieżkami kariery (mgr E. Podemska-Pniok)
- Program psychoedukacyjny "Najtrudniejszy pierwszy krok" (kl. 1) (mgr E. Darul)
- Program edukacyjny "Kolorowy świat w oczach dziecka" (kl. 1-3) (mgr B. Gawłowska, mgr A. Jasińska-Sikora)
- Program edukacyjny "Kształcenie koordynacji wzrokowo-ruchowej w zakresie celności rzutu – Boccia" (mgr A. Kościołek)
- Program nauki języka angielskiego dla klas 1-3 "Ucho Młodego Lingwisty" (mgr A. Gawliczek, mgr A. Miłaszewska)
- Program dla uczniów lubiących matematykę "Matematyka na miarę możliwości - Mały Pitagoras" (kl. 1-3) (mgr A. Brodacka)
- Program adaptacyjny dla uczniów z afazją (mgr D. Michalewicz)
- Program autorski zajęć pozalekcyjnych z piłki siatkowej (mgr E. Kuczmik)
- Program profilaktyczno-edukacyjny "Kibic" (mgr A. Zaczyk)
- Ramowy Program Wspierania Rozwoju Dziecka Młodszego (edukacyjny) (mgr B. Ogórek)
- Program dydaktyczny Metody nauczania języka polskiego jako obcego (A. Guziak)
- Konwersacje w języku angielskim (mgr E. Szydłak)
- Program psychoedukacyjny Przestań marnować swój czas! - kl. 8, III (mgr M. Bruczyńska)
- Skierowany do uczniów klas 1-3 Każdy może być artystą (mgr A. Łagódka)
- "Z książką w świat" - program zajęć czytelniczych (kl. 4) (mgr A. Kubis-Szlachta, mgr A. Warwas)
- "Cisza - lubię to!" - program edukacyjny dla dzieci świetlicowych (kl. 1-3)
- "Tęczowy świat melodii" - program dla ucznia zdolnego (mgr Urszula Konrad)
- Program nauczania j. angielskiego kl. 4 dla dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością ruchową – afazją (mgr K. Trembaczowska-Brom)
- Program Wspierania Ucznia Zdolnego (koordynator mgr K. Trembaczowska-Brom)
Program "Cyfrowa Szkoła" od 2012 r.
Szkolny koordynator: dr Krystian Płotkowski
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Założenia programu
- Cyfrowa Szkoła w ZSI
- Projekty w ZSI 2012/2013
- Dobre praktyki w ZSI 2012/2013
- Wykorzystanie TIK-u na lekcjach
Założenia programu
Rządowy program dofinansowania szkół podstawowych „Cyfrowa Szkoła”jest programem pilotażowym, realizowanym w okresie od 4 kwietnia 2012 r. do 31 sierpnia 2013 roku i obejmującym 398 szkół z całego kraju. Przyjęta formuła wspierania uczestników programu uwzględnia odmienne warunki pracy szkół oraz wybrane przez nie warianty korzystania ze sprzętu cyfrowego. Wnioski z ewaluacji pilotażu mają posłużyć do zaprojektowania wieloletniego programu rządowego obejmującego swym zasięgiem wszystkie szkoły. Przygotowuje się także kolejną edycję szkoleń w programie MEN „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”. Od września 2013 do czerwca 2015 roku, szkolenia te obejmą szerszą grupę szkół zainteresowanych zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w poprawie nauczania. Projekt „Cyfrowa Szkoła” składa się obecnie z czterech elementów:>
- zaopatrzenie około czterystu szkół w nowoczesne pomoce dydaktyczne,
- e-uczeń: zapewnienie uczniom z tych szkół dostępu do pomocy dydaktycznych w szkole i domu
- e-nauczyciel: podnoszenie jakości nauczania uczniów,
- e-zasoby edukacyjne stworzenie elektronicznych zasobów edukacyjnych, w tym bezpłatnych e-podręczników
Jesienią 2012 roku uruchomiono moduł e-szkoła w wybranych losowo szkołach podstawowych z całego kraju i wyposażono je w określony przez nie sprzęt komputerowy oraz pomoce dydaktyczne. Dostawy sprzętu do wszystkich szkół zakończyły się w grudniu 2012 roku. Maksymalna kwota wsparcia finansowego dla organów prowadzących każdą szkołę była zależna od liczby uczniów w szkole i wahała się pomiędzy 200000 zł. Organ prowadzący był zobowiązany do wniesienia dwudziestoprocentowego wkładu własnego uzupełniającego dotację.
Ważne daty związane z realizacją tej części „Cyfrowej Szkoły” zawiera tabela:
Lp. |
Zadanie |
Termin realizacji |
1 |
Złożenie przez dyrektorów do organów prowadzących szkół wniosków dotyczących udziału w programie. |
do dnia 18.04.2012 r. |
2 |
Złożenie do wojewodów przez organy prowadzące wniosków o udzielenie wsparcia finansowego. |
do dnia 30.04.2012 r. |
3 |
Kwalifikacja wniosków przez wojewodów i przekazanie przez wojewodów ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania informacji o łącznej wysokości przyznanych kwot wsparcia finansowego wraz z kopią protokołów z postępowania kwalifikacyjnego. |
do dnia 14.05.2012 r. |
4 |
Wystąpienie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do ministra właściwego do spraw finansów publicznych z wnioskiem o uruchomienie środków budżetu państwa zaplanowanych w rezerwie celowej w podziale na poszczególne województwa, zawierającym propozycję podziału środków pomiędzy poszczególne województwa. |
do dnia 21.05.2012 r. |
5 |
Przedłożenie do ministra właściwego do spraw finansów publicznych przez wojewodów wniosków o zwiększenie budżetu, z podaniem klasyfikacji budżetowej. |
do dnia 25.05.2012 r. |
6 |
Wykorzystanie przez organy prowadzące wsparcia finansowanego. |
do dnia 31.12.2012 r. |
7 |
Rozliczenie dotacji przez organy prowadzące oraz przekazanie wojewodzie sprawozdań przez organy prowadzące. |
do dnia 15.01.2013 r. |
8 |
Przekazanie przez szkoły organom prowadzącym sprawozdań z realizacji zadań polegających na wdrożeniu TIK w proces nauczania, określonych w pkt. VI.3 programu. |
do dnia 10.06.2013 r. |
9 |
Przekazanie przez organy prowadzące wojewodom sprawozdań z realizacji programu. |
do dnia 30.06.2013 r. |
10 |
Przekazanie przez wojewodów ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdań z realizacji programu. |
do dnia 15.07.2013 r. |
11 |
Analiza i ocena efektów realizacji programu. |
do dnia 31.08.2013 r. |
W listopadzie 2012 roku rozpoczęła się realizacja komponentu e-nauczyciel będącego wsparciem szkół uczestniczących w programie „Cyfrowa Szkoła”. Jego celem jest uzyskanie poprawy nauczania i uczenia się uczniów dzięki wdrożeniu w szkołach technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Liderem programu jest Ośrodek Rozwoju Edukacji, a partnerem programu - Centrum Edukacji Obywatelskiej. Instytucje te prowadzą działania w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”, wspieranego przez fundusze Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny). Program ma charakter edukacyjny, ma służyć poprawie efektów uczenia się uczniów, rozwijaniu kompetencji kluczowych. Dostępny w szkołach sprzęt cyfrowy ma umożliwić nauczanie metodą projektu, przybliżyć warunki pracy szkoły do warunków spotykanych przez ucznia poza szkołą. Założeniem programu jest rozsądne wykorzystanie TIK w nauczaniu poszczególnych przedmiotów i w życiu szkoły. Według CEO „szersze wykorzystanie technik informacyjno-komunikacyjnych w szkole, stanowi ambitną zmianę, która często wymaga wprowadzenia rozwiązań organizacyjnych i innych, niż dotychczasowe, sposobów organizacji lekcji i metod nauczania. Najważniejszą zmianą będzie wypracowanie przez nauczycieli nowych nawyków pracy z uczniami przy realizacji obowiązujących wymagań szczegółowych podstawy programowej przedmiotów ogólnokształcących. Rodzaj wprowadzanej zmiany w dużym stopniu zależeć będzie od przyjętych rozwiązań sprzętowych i wariantów oprogramowania, a także wybranej przez szkołę koncepcji wykorzystania sprzętu cyfrowego i już posiadanych przez nauczycieli umiejętności posługiwania się TIK.
Program wspiera proces zmian w sposób uwzględniający warunki i decyzje podejmowane indywidualnie przez same szkoły. Dyrektorzy i nauczyciele mogą wybrać z prezentowanych im przykładów dobrych praktyk wcześniej wypracowanych w innych programach. Skala i nowatorstwo pilotażowego programu wymagają współpracy szkół, które wybrały podobne rozwiązania sprzętowe i współpracy nauczycieli uczących tych samych przedmiotów szkolnych. Program zakłada gotowość szkół i nauczycieli do dzielenia się nowymi praktykami. Są one zbierane i udostępniane w trakcie konferencji, szkoleń, poprzez spotkania lokalnych sieci nauczycieli i na platformie internetowej”.
W ramach programu ORE i CEO zapewniają uczestnikom wsparcie w postaci:
- szkoleń stacjonarnych (warsztaty, wykłady),
- konferencji ogólnopolskich,
- konferencji regionalnych,
- spotkań lokalnych (lokalnych sieci),
- szkoleń zdalnych w formie interakcyjnego kursu internetowego.
Szkoły uczestniczące w programie zostały połączone w lokalne sieci szkoleniowe. Umożliwią one szkołom, które wybrały podobne rozwiązania informatyczne wymianę doświadczeń i współpracę. Sieci mają także ułatwić propagowanie dobrych praktyk dydaktycznych. Szkolni koordynatorzy zaś zorganizują w ich ramach współpracę grup nauczycieli uczących tych samych przedmiotów szkolnych i wykorzystujących w pracy z uczniami TIK.
Cyfrowa Szkoła w ZSI
W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła uczestniczyła w rządowym programie pilotażowym „Cyfrowa szkoła”.
Jako jedyna placówka w Katowicach zakwalifikowaliśmy się do programu.
Co zyskaliśmy?
Nowy sprzęt multimedialny o wartości ok. 170 000, 00 zł w tym:
- 2 mobilne pracownie komputerowe wyposażone w 28 laptopów uczniowskich;
- 20 laptopów do pracy dla nauczycieli;
- Szafka do przemieszczania komputerów,
- 2 projektory multimedialne,
- 2 tablice interaktywne;
- wizualizer,
- zestawy głośników;
- drukarki, skanery.
Powiększyliśmy swoje zasoby o nowy sprzęt
- Zakupiony sprzęt udostępniliśmy uczniom.
- Uruchomiony został Internet bezprzewodowy.
- W świetlicy udostępnione zostały komputery dla uczniów.
- Przeprowadzonych zostało około 250 lekcji z wykorzystaniem TIK.
- Organizowaliśmy konkursy miejskie i międzyszkolne przygotowując interaktywne testy: „Bezpieczna droga do szkoły”, „Był sobie człowiek”.
- Przeprowadzone zostały lekcje otwarte dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej katowickich szkół – Jak pracować z multibookiem?
- Nauczyciele opracowali szereg ciekawych materiałów dydaktycznych do prowadzenia lekcji, które zostały udostępnione w zakładce „Dobre praktyki”.
Zalety programu:
- Zadaniem nauczycieli prowadzenie lekcji metodami aktywizującymi z wykorzystaniem TIK zwiększyły poziom motywacji do nauki u ok. 65% uczniów;
- Zdaniem nauczycieli zwiększyła się aktywność uczniów na lekcji u ok. 62% uczniów;
- Zdaniem nauczycieli u ok. 70% uczniów wzrosło aktywne uczestnictwo wróżnych formach pracy zespołowej;
- Ok. 65% uczniów zwiększyło swoją aktywność w zakresie rozwijana zainteresowań;
- Rozpoczęliśmy długofalowy proces budowania społeczeństwa informacyjnego.
2015/2016
Projekty w ZSI 2012/2013
II Środowiskowe Spotkania Edukacyjne: "W co się bawić?" - wczoraj i dziś na Śląsku
Dobre praktyki w ZSI 2012/2013
Edukacja wczesnoszkolna
Klasa 2: Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych do ilustracji: mnożenie liczb w zakresie 30.
Klasa 2: Zwierzęta z Antarktydy, omawianie lektury „Zaczarowana zagroda”.
Język polski
Klasa 4: Kraina języka. Formy czasów.
Klasa 4: Genealogia dla początkujących - HOSPITACJA DIAGNOZUJACA. Prezentacja do lekcji.
Klasa 4: Co powinniśmy wiedzieć o redagowaniu tekstu zaproszenia?
Prezentacja do lekcji: Zaproszenie
Klasa 5: Wielkanocna radość. Tradycje i zwyczaje wielkanocne.
Prezentacja do lekcji: Wielkanocne zwyczaje
Klasa 5: O najsłynniejszym rycerzu średniowiecznym - Zawiszy Czarnym z Garbowa.
Klasa 6: O codzienności niebanalnie ("Ballada o zejściu do sklepu").
Klasa 6: Teatrzyk "Zielona Gęś" - w świecie groteski.
Język angielski
Klasa 4: Furniture - consolidation (Meble - utrwalenie wiadomości).
Klasa 4: Ocena zdobytych umiejętności.
Klasa I: Opis wydarzeń z przeszłości. Chronologia zdarzeń - HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA. Prezentacja do lekcji.
Historia
Przyroda
Klasa 4: Wyszukiwanie informacji na temat wskazanych przez nauczyciela chorób zakaźnych.
Klasa 5: Jakie zmiany zachodzą w okresie dojrzewania?
Klasa 6: Ile przyrody w mojej głowie, tyle się po lekcji dowiem - HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA Prezentacja do lekcji.
Załączniki do lekcji: 1) Kierunki; 2) Mapa pogody; 3) Mapa Katowic; 4) Krzyżówka.
Klasa 6: Krajobraz tajgi i tundry.
Matematyka
Klasa 4: Ułamki zwykłe na osi liczbowej.
Klasa 4: Punkty, proste i odcinki.
Klasa 6: Dodawanie i odejmowanie liczb wymiernych.
Klasa 6: Prostopadłościany i sześciany.
Klasa 6: Rozpoznawanie figur przestrzennych.
Plastyka
Klasa 5: Wśród greckich świątyń i posągów.
Klasa 5: Wehikuł czasu do prehistorii.
Technika
Akcje
- "SKO" (SP) (zob. zakładkę "SKO")
- Zbiórka surowców wtórnych
- "Zaczytani"
- "Kinder Sport - Radość z pływania"
- Akcja Stowarzyszenia ABCXXI Cała Polska Czyta Dzieciom (koordynator mgr A. Warwas)
- Akcja Zaczytani (koordynator mgr Kubis-Szlachta)
- Akcja wydawnictwa WSiP Wielka mapa Polski
- Akcja Sprzątanie świata (kl 2-8 SP) (koordynator mgr R. Blicharska)
- Akcja Pomagamy z uśmiechem (zbiórka plastikowych nakrętek) (mgr E. Grabizna-Kusz)
- Akcja Zbieramy baterie - modernizujemy naszą szkołę (koordynator mgr E. Grabizna-Kusz)
- Akcja firmy Panta Plast Wymień stare na nowe (koordynatorzy mgr G. Wysocka, mgr K. Siwczyk)
- Akcja Moje miasto bez elektrośmieci (koordynator mgr E. Grabizna-Kusz)
- Akcja ekologiczna Arka Listy do Ziemi Cała Polska pisze listy dla niego – środowiska (koordynator mgr E. Grabizna-Kusz)
- Akcja Dzieciaki do rakiet (koordynator mgr M. Kacperska),
- Akcja Chroń przed grypą siebie i innych.
Kampanie
- Wielka Liga Czytelników
- Cała Polska Czyta Dzieciom
- Kampania Stowarzyszenia Producentów i Dziennikarzy Radiowych i Fundacja „Trzeźwy Umysł” Zachowaj trzeźwy umysł (koordynator mgr R. Blicharska)
- Kampania Edukacyjno-Profilaktyczna KM Policji i ROME Metis w Katowicach Naucz mnie mówić NIE klasy 1-3 (koordynator mgr E. Podemska-Pniok)
- Kampania Codzienność... Popatrz na autyzm odwrotnie od Z jak Zrozum do A jak Akceptuj
- Kampania Kartka dla kombatanta BohaterON
- Ogólnopolska kampania społeczna Dobrze cię widzieć (Program Bezpieczna droga)
- Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
- "Uwaga! Nadwaga"
- Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka
- Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
Projekty
- "Akademia Przyszłości"
Szkolny koordynator: mgr Ewelina Darul
- "Szkoła Odkrywców Talentów" (MEN); "Mistrzowie Odkrywania Talentów"
- "Cybernauci" - kompleksowy projekt kształtowania bezpiecznych postaw w sieci
- Szkolny "Młodzi mówią"
- Ogólnopolski projekt edukacyjny "Mistrzowie kodowania" (mgr M. Błotko, mgr K. Siwczyk)
- Ogólnopolski projekt profilaktyczno-motywacyjny "Świat u Stóp" (mgr M. Żak)
- Ogólnopolski projekt edukacyjno-profilaktyczny "Bezpieczna droga" (kampania "Dobrze cię widzieć po drugiej stronie ulicy")
- Projekt koszykarski BASKETMANIA 2019 (mgr E. Kuczmik)
- Projekt czytelniczy Certyfikatu Wielkiej Ligi "Placówka Aktywnie Promująca Czytelnictwo" - uzyskanie certyfikatu (koordyntor mgr A. Kubis-Szlachta)
- Światowy Dzień Autyzmu "Zaświeć się na niebiesko" (koordynator mgr A. Neffe)
- Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
- Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
- Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
- Ogólnopolski Dzień Tornistra
- IV Śląski Tydzień Bliskości - 2b,3b
- Ogólnopolski Dzień Afazji - 2c, 3b
- Dzień Programisty - 2b
- Narodowe czytanie - 4a, 4d,7a 8a, IIIc
- Zapal Znicz Pamięci - 5a, 8a
- Rekord dla Niepodległej (śpiewanie hymnu państwowego).
Innowacje
- Programowo-organizacyjna: Pilotażowe wdrożenie programowania (mgr K. Siwczyk, mgr M. Błotko, mgr Gradzik)
- Programowo-organizacyjna: Programuję ze "Scottie Go" (mgr M. Błotko, mgr K. Siwczyk)
- Organizacyjna w zakresie systemu planowania i realizacji imprez, uroczystości i konkursów szkolnych (mgr M. Bilińska, mgr Bruczyńska, mgr K. Trembaczowska-Brom)
- Metodyczna: Szkolne Herbinarium Magia Ziół (mgr E. Grabizna-Kusz, mgr Z. Nowak, mgr K. Labus)
- Metodyczna: "Happy Trio" - turnieje wewnątrzszkolne (mgr E. Kuczmik).
Zakończone
- Erasmus+ (zob. zakładkę "Erasmus+")
- Rządowy program "Aktywna tablica"
- "Na wspólnej ziemi" (Fundacja Shalom)
- "Świat po drugiej stronie muru" (IPN) (zob. zakładkę "Projekty")
- "Żonkile" (Muzeum Historii Żydów Polskich)
- "O tym nie można zapomnieć. Auschwitz a postrzeganie współczesnego świata " (IPN) (zob. zakładkę "Projekty")
- "Mistrzowie kodowania" - zobacz blog "Bo każdy może być programistą"
- "Godzina kodowania"
- Radosna Szkoła
- Szkoła z klasą
- Szkoła bez przemocy
- Z bajką bezpieczniej
- Wolontariat? "Gram w to!"
- Korba - projekt ogólnopolski
- Krokus - projekt międzynarodowy
- Szkoła z Prawami Dziecka; Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka; Zostaliśmy wyróżnieni przez Rzecznika Praw Dziecka
- Ekocentryczka
- Słyszę - mówię - widzę
- Kasztanobranie
- Szlachetna paczka 2015
- Szlachetna paczka 2016
- Szlachetna paczka 2017
- "Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy" – wolontariat
- "Zdrowe nietrudne" (kl. 2 SP)
- Śląski Uniwersytet Dziecięcy "Gaudeamus" (kl. 1-3 SP)
- "Okulary dla Afryki"
- "Bliżej" - program interwencji edukacyjnej (GI)
- "Falochron dla Śląska" (GI)
- "Skrzydła" (Caritas)